dinsdag 22 december 2009

Zielig

De ruimingen vanwege de Q-koorts zijn begonnen.
In de krant staat een foto van een geit die bij wijzen van afscheid nog even snuffelt bij een geit die zojuist zijn eerste injectie heeft gehad, hij ligt verdoofd op de grond en krijgt zometeen de volgende injectie om te sterven.

Bah, ik kan helemààl niet tegen dit soort dingen.
Wat moet dat moet, maar ik zie het liever niet.
Ik kan niet kijken naar de zielige filmpjes met dansende beren, levend gevilde wasbeertjes, mishandelde honden, verwaarloosde paarden, varkens op weg naar het slachthuis, koeien met doppen in hun zij, geiten met stuiptrekkingen na injecties of per ongeluk nog een levend varken in een grote grijper.

Wat dat betreft zit ik in een enorme ontkenningsfase:
ik steun allerlei organisaties maar kan niet eens naar hun reclamespotjes kijken.
Van de week nog een documentaire stop gezet en ik durf niet meer verder te kijken. Het gaat over de manier waarop ons voedsel word verwerkt. Het stuk waarop de kuikentjes alle kanten worden gegooid gaat nog net maar een koe met een dop in zijn zij en een man die tot zijn oksels in die maag rond loopt de roeren en al het bloed en zooi dat naar buiten komt, yakkes!

Als het dier eenmaal dood is gaat het wel, als ik tenminste geen schotwond zie of sporen van mishandeling. Grote hompen vlees doen me dan weer niets. En als iemand een lekker stuk vlees op zijn bord heeft en er lekker van geniet, zie ik geen bijbehorende koe ofzo.

Vanavond tijdens het journaal heb ik de afstandsbediening in mijn hand met mijn vinger al op een andere zender. Als ik teveel zielige geiten zie of andere nare dingen kan ik zappen.

Best sneu eigenlijk.

Geen opmerkingen: