woensdag 16 december 2009

Curling


Tot voor kort vond ik curling en langlaufen de dufste sporten ooit.
Ok, ik lieg, duivensport is erger.
Toch moet ik mijn mening bijstellen: van langlaufen word je héél erg moe en je zweet je te pletter! Het ziet er nog steeds debiel uit maar ik vind skiën minder vermoeiend!

Komen we bij curling: je ziet het nooit, alleen op de de Olympische Winterspelen. Totdat mijn collega/vriendin mee deed met een curling competitie hier in de stad.
Zie het volgende voor je: Een overdekte ijsbaan in het hartje van de stad, lichtjes in de bomen en de geur van glühwein (getver!) en warme chocomelk. Groepjes mensen die na het werk naar de ijsbaan komen voor de bedrijvencompetitie Curling(collega doet nog mee met vorige werkgever).
Eerst even een drankje. Dan het ijs op, (helaas is het curling zonder de bezems!) het is nu zaak je houten ding zo dicht mogelijk bij de stip te gooien/glijden. Het is eigenlijk gewoon jeux de boules op ijs. Daarna weer een drankje.

De houten schijf waar je mee gooit is zwaar en je moet je ook nog staande weten te houden op het gladde ijs. De volgende dag heb je dus behoorlijk wat spierpijn!
Naarmate de avond vordert hoe meer effect ballen er worden gegooid... komt door de hoeveelheid glühwein!

Geen 'sport' om wekelijks te doen maar wel goed voor een gezellige avond! Wat nou duf...

Geen opmerkingen: