donderdag 17 december 2009

Autopech again

Het sneeuwt even en Nederland loopt weer vast. Gaan we echt bij elke regenbui, sneeuwbui of langere vorst weeralarmen afgeven?

We weten al dagen dat het gaat sneeuwen maar waarom kunnen we dan toch geen voorzorgsmaatregelen treffen?
Het merendeel van de collega's is te laat. Dat de snelweggebruikers vast komen te staan kan ik me voorstellen, maar de collega's uit de buurt hadden gewoon eerder van huis moeten gaan.
'Stond je vast?'
'Nee, ik moest wat voorzichtiger rijden'

Ikzelf was vanmorgen ook later maar dat had een andere reden: mijn auto moest eerst naar de garage gebracht worden. Laat die nou om 8 uur open gaan en ik om 8 uur begin met werken.
Mijn schokbrekers zijn kapot (alweer) en daar moet wat aan gedaan worden. Autorijden met kapotte schokbrekers en karten verschillen alleen van elkaar dat de één een dak heeft.

Als leenauto een rode Daihatsu, dit keer kan de deur wél dicht (zie mijn vorige blog over autopech), kan de gordel gewoon dicht en voel ik me redelijk veilig!
Beetje jammer dat ik zelf moest krabben! Ach, de charmes van een plattelandsgarage...
Net een telefoontje gehad dat het hele schokbreker grapje me €260.- gaat kosten *zucht*

Geen opmerkingen: