dinsdag 15 september 2009

Herfst


De herst komt er aan...
De ene dag trek ik te weinig kleren aan, de andere teveel.
Er komen vast nog wel zonnige dagen, maar de regen laat zich weer steeds vaker van zijn slechtste kant zien. De blaadjes aan de bomen krijgen langzaam een nieuwe kleur.

's morgens is het moeilijker mijn bed uitkomen (toch al niet mijn sterkste punt) omdat het nog zo donker is buiten en 's avonds moeten de gordijnen eerder dicht.

De verwarming is 's avonds alweer een paar keer aan geweest en mijn tijd onder de douche begint weer langzaam van vijf naar vijftien minuten uit te lopen.

In plaats van de vensterbank kiest Muffel steeds vaker mijn schoot of een warm plekje onder een stapel kussens als slaapplek.

Veel mensen houden een tropenrooster aan in de zomer maar ik word juist slomer in de winter. Het is maar goed dat ik niet in Finland woon ofzo want een half jaar in het donker doet mijn humeur geen goed!

De herfst en winter hebben ook goede kanten: de kleuren in het bos, de erwtensoep die mijn moeder maakt, schaatsen, skieƫn, speculaas, taai-taai, dubbel dekbed, stampot, de knetterende open haard bij mijn ouders, warme chocomelk, winterthee en een boel kaarsjes in de woonkamer.

Heel leuk allemaal, maar nu nog niet!

Geen opmerkingen: