vrijdag 18 september 2009

Bob de Bouwer richt ravage aan

Ik ben ongelooflijk rommelig in huis (gek genoeg niet op mijn werk) maar nu word het toch zelfs voor mij te veel!
Sinds twee weken is het een *piep*zooi omdat ik dubbel glas krijg.
Ik heb dus op een avond alle spullen uit de vensterbank getild en alle meubels van de kant getrokken.
De volgende dag bij thuiskomst blijkt dat ze tóch hebben besloten om een weekje later te beginnen met de ruiten en nu eerst het schilderwerk aan de buitenkant te doen.
*piep* (censuur). Al dat werk voor niets gedaan, teringzooi in huis en een neurotische kat op de koop toe.

Een week later: nu gaan ze écht dubbel glas zetten.
Gelukkig is mijn tante zo'n schat dat ze me helpt om de gordijnen er af te halen, want in mijn eentje komt dat niet goed.
Weer het huis op de kop. Het was nog steeds een teringzooi omdat ik weigerde goed schoon te maken omdat de Bob de Bouwers het toch weer smerig maken met hun geschuur en gezaag.

's avonds: er is inderdaad dubbel glas gezet. Alleen niet op mijn slaapkamer want Bob de Bouwer heeft het glas laten vallen.
De randjes rond de ramen in de woonkamer zijn niet gekit, waardoor ik zo naar buiten kan kijken.
Er is wel geschuurd, daardoor ligt er een dun laagje stof over al mijn spullen. Het is handiger om te klussen als je er nog niet woont!

Gisteren: er is alvast één raam gedaan op de slaapkamer. Die andere kan pas volgende week omdat dat glas eerst weer op maat gemaakt moet worden. De randjes in de woonkamer zijn gekit maar ze konden er nog niet schilderen want het moest natuurlijk eerst uitharden.

Het was hartstikke mooi weer dus ze zijn lekker buiten aan de slag gegaan. Geef ze eens ongelijk maar toch... ik wil dat mijn huisje weer 'normaal' word en snel!!!

Als alles goed is gaan ze vandaag de kozijnen in de woonkamer schilderen. Of ze dat in één dag lukt is de vraag omdat er eerst grondverf op moet...
Verder plaatsen ze een nieuwe ventilator in de douche en word er een stuk van de deur gezaagd én een rooster geplaatst. Kortom: lekker veel schuurstof en zaagsel op de slaapkamer.

Vermoedelijk zijn ze tot begin volgende week nog wel druk bezig. In de tussentijd is het stoffig en vies en woon ik in een soort aquarium nu er geen gordijnen hangen.
De ramen zelf zijn ontzettend mooi geworden, ze lijken enorm groot maar voorlopig zou ik willen dat ik een kat was: dan kan ik me verstoppen achter de bekleding van de bank en hoef ik er voorlopig niet achter vandaan te komen...

Geen opmerkingen: