zondag 1 november 2009

MJ

Afgelopen vrijdag naar "This is It" geweest, de documentaire over de laatste repetities van Michael Jackson voor zijn vijftig concerten in Londen. Wanneer je denkt dat het een zielige film is over zijn overlijden en alle poehaa er om heen zit je er behoorlijk naast!

Het is een blije film, die laat zien wat een enorm spectakel de concerten zouden zijn geweest als het allemaal door was gegaan. Je ziet alle grote hits voorbij komen, met mooie choreografieen en special effects. Bij sommige nummers was het lastig om stil te blijven zitten!

Nu vond ik het allemaal prachtig omdat ik dol op dansen ben en vooral geïnteresseerd ben in de choreografie. Voor de diehard Michael fans is het een mooie concertregistratie.
Micheal danst en zingt de sterren van de hemel, niets lijkt er op dat hij een narcosemiddel nodig heeft of andere vage medicijnen...

Extra trots was ik omdat een Nederlandse danser bij één van de 11 dansers hoort die hem mochten vergezellen op het podium. Timor Steffens, nog geen vier jaar geleden begonnen met dansen is nu één van de beste dansers ter wereld! De film begint zelfs met zijn, laten we wel wezen, zéér aantrekkelijke lichaam in beeld!

Ik zou zeggen: gáán als je niet stil kunt blijven zitten als je één van Michaels nummers hoort. Geen last van kriebels? Blijf dan lekker thuis! Gezien het hele circus er om heen, komt de film vast nog wel een keer op dvd uit.

1 opmerking:

Strolie zei

Ik ben een beetje MJ moe moet ik bekennen. RIP zullen we maar zeggen.