zaterdag 29 augustus 2009

Today was my lucky day

De dag leek zo slecht te beginnen toen ik ontdekte dat mijn kat weer eens een mooi toefje náást de bak had gemaakt en een kussen had gesloopt. Na het ophalen van de krant en de post bij mijn ouders vraagt m'n moeder of ik zin heb om te winkelen...
Ehm... wat denk je zelf? Ja tuurlijk!

Dat ik me had voorgenomen om vandaag naast mijn standaard huishoudklussen ook nog de douche grondig te soppen en de kast wilde opruimen doet er even niet toe.
Iets nodig? ehm nee, maar moet dat dan?

Vandaag gescoord: een mooie spijkerbroek (ik heb een hekel aan broeken kopen en nu pastte zowaar één van de eerste die ik probeerde!), een paar zwarte enkellaarsjes (ik heb maat 43! enkellaarsjes in maat 43!), een paar donkerblauwe laarzen (nogmaals: ik heb maat 43!!!) én een paspop.

Mijn moeder wou graag kijken bij een winkeltje waar ze al wel vaker goed was geslaagd maar dat nu opruiming hield. Niet omdat ze ruimte moesten maken voor de nieuwe collectie maar omdat ze er helemaal mee stopten. Ook te koop: de winkelinrichting. In de etalage stonden twee mooie paspoppen. Niet van die lelijke witte nepmensen maar een houten standaard met alleen een lijfje. En laat ik daar nou al jaren naar op zoek zijn!

Een goedkoop exemplaar dan, de krengen zijn nieuw ontzettend duur en mocht je er één tegenkomen op een antiekmarkt, dan mag je de plastic kaart wel laten wapperen!
But today was my lucky day!

Na €35,- te hebben neergelegd loop ik door de stad met een paspop onder mijn arm en de standaard in mijn andere hand. Mijn moeder huppelt er achteraan met twee tassen vol schoenendozen. Hilarisch gezicht. Mijn moeder betreurde dat ze haar camera niet bij zich had.
Ik stiekem ook!

Nu staat de pop nog naakt in het hoekje van de kamer maar morgen kan ik eindelijk mijn kimono tentoonstellen!

2 opmerkingen:

Strolie zei

Lachen zeg! Zal zeker mooi staan in je huisje! Foto!

Wortel zei

De kat vind vooral de voet fijn om aan te krabben, ben ik dan weer wat minder blij mee!