zondag 2 augustus 2009

Oz

Nadat Dr. Phil de show van Oprah Winfrey heeft verlaten om voor zichzelf te beginnen (had hij beter niet kunnen doen) is het nu de beurt aan Dr. Oz!

Mocht je mijn blog al wat langer volgen dan weet je dat ik een zwak heb voor Dr. Oz.
Heerlijk hoe die man een studio vol preutse Amerikanen shockeert door poep te ontleden of een darmstelsel van binnen te laten zien! Oprah zit er ongemakkelijk lachend naast met haar paarse handschoentjes in de aanslag...
Van de week werd aangekondigd dat hij een eigen show krijgt en werden zijn leukste bijdrages aan de Oprah show op een rij gezet. Hilarisch hoe hij in een aflevering zegt dat de vagina een zelfreinigende oven is en dus al die populaire schoonmaakmiddelen als vaginaal douches helemaal niet nodigt heeft. Vervolgens zegt hij heel serieus: vrouwen hebben liever niets in zich... Oprah trekt een scheef gezicht en heel de studio ligt plat.

Er was natuurlijk ook ruimte voor de nodige tranentrekkers. Mensen die aangaven dat Dr. Oz. hun leven heeft gered omdat hij ze liet weten welke symptomen bij darmkanker en andere enge ziektes horen. Ik heb zitten janken (shame on me) toen hij eerste hulp verleende tijdens de eerste dagen na orkaan Katrina. Hij vond een baby met ernstige uitdrogingsverschijnselen, het kindje was een paar weken oud en moederziel alleen. Geen familie, niks. Hij heeft het kindje eerste hulp verleend (en geknuffeld) en een of ander mengsel gegeven in de hoop dat hij het zou redden. Door alle drukte is hij het uit het oog verloren en vroeg zich al jaren af hoe het met hem was. Natuurlijk heeft Opdrah dat jochie opgespoort en kwam het even gedag zeggen. Zo voorspelbaar maar zo mooi!
Geen idee wanneer Oz bij ons op de televisie komt, wij lopen vaak een half jaar achter. En als ik pech heb word het op een onmogelijk tijd uitgezonden (lees: vier uur 's middags).
Het is zo fout, maar zo leuk! Andere mensen kijken naar SBS6 of Goede Tijden, ik naar Oz.

Geen opmerkingen: