zondag 16 augustus 2009

Als je A zegt, moet je ...

Een vraag die regelmatig bij me opkomt is: Als je A zegt, ben je dan verplicht B te zeggen? En na B?

Sinds 1996 eet ik geen vlees en vis meer. Mensen spreken me er altijd op aan dat ik wel leren schoenen en tassen draag.
Kortom: Je zet stap B niet, dus A is ook maar een schijnbeweging.

Ik bedacht me net eindelijk het goede antwoord:
Scheid u uw afval? Netjes alles in de grijze en groene container?
Hartstikke goed. Waarom eigenlijk?
Ow, voor het milieu?
Maar u rijdt wel in een auto en gaat met het vliegtuig naar uw vakantiebestemming. U verbouwt niet uw eigen groente en fruit en u voorziet ook niet in uw eigen energiebehoefte en waterzuivering.

Waarom zou je dat afval eigenlijk nog scheiden?

3 opmerkingen:

Strolie zei

Precies, daarom mik ik alles in een grijze zak.

Wortel zei

Ik ook! Alleen planten enzo breng ik wel naar de groene container maar ik zet niet zo'n stinkende bak in m'n ienieminiekeukentje...

Roy zei

Geen vis/vlees eten is prima als je het doet met de juiste redenen. Als je het doet omdat je het 'zielig' vindt is het inderdaad vreemd dat je wel leren schoenen draagt bijvoorbeeld.

Een collega van mij eet geen vlees vanwege de impact van vee op het milieu. Maar aan de andere kant eet hij wel geimporteerde sinaasappels :')

Hypocrisie ten top natuurlijk. Maar ja, iedereen heeft iets hypocriets in zich :) Verder maak je overigens wel een goed punt met dat afval scheiden! Onzinnig. Enige dat ik apart doe is karton omdat dozen niet in de vuilzak passen.