zondag 2 augustus 2009

Klaagzang


Soms zijn dingen aan vervanging toe.
Helaas zijn de meeste dingen allemaal tegelijk aan vervanging toe!

Logisch, hoor ik je denken, al die apparaten heb je tegelijk gekocht! Ehm... ja... maar de meeste apparaten heb ik tweedehands gekocht of gekregen en het lijkt me toch wel érg toevallig als ze allemaal hetzelfde bouwjaar hebben.

Doet er niet toe, het probleem is dat mijn televisie aan vervanging toe is. Gekregen van een ontzettend lief vriendje&vriendinnetje, nadat mijn ieniminietelevisie geen geluid maar maakte. Ze hebben het enorme beest (zwaar!!!) zelfs naar mn huisje gebracht, naar binnen getild en alles aangesloten!
Dat hij niet harder of zachter kan heb ik al die maanden voor lief genomen. Je went er snel genoeg aan...

Waar ik nu iets minder aan kan wennen is dat er vanuit de rechterhoek allerlei vlekken op het scherm komen. Wanneer een personage aan de linkerkant van het beeld staat heeft hij een rood shirt, aan de rechterkant een roze! Het is dus wachten tot het beeld het helemaal niet meer doet.

Verder is mijn laptop enorm aan het flippen en helaas is dat al een paar maanden aan de gang. Nu heeft hij een nieuw trucje: je zoekt iets op google, het beeldscherm blijft wit, onderin de balk valt te lezen: gereed, maar met fouten op de pagina.
Joepie, daar heb ik wat aan!

Verder herkent hij zijn eigen usb-poorten niet meer, waardoor ik geen muziek op mijn mp3-speler kan zetten of foto's van mijn camera kan uploaden. Daar moet ik dus de computer van het werk voor misbruiken.

Mijn wasmachine doet het gelukkig weer, maar hij kan maar 1 programma en ik heb het idee dat mijn kleren sneller slijten dan die van ieder ander! Nu ben ik dol op kleding dus wat vaker shoppen is geen probleem maar soms heb je kleding waar je aan gehecht bent. Omdat ze uit een ver land komen, ze je aan een bepaalde situatie doen denken of je gewoon fantastisch staan.
En als die er als een zielig hoopje uit gaan zien... Niet fijn!

Deze blog is dus eigenlijk bedoeld om awareness* te creëren voor deze enorme ramp: Wortel heeft binnenkort een luxeprobleem! Geen t.v. en geen laptop... hoe moet dat nu verder?

Help Wortel haar luxeproblemen te overkomen en stort nu uw donatie!

*Awareness: woord dat te pas en te onpas word gebruikt door goede doelen. Liefst in combinatie met een reclame met hongerige Afrikaantjes met vliegjes om hun ogen. Bewustzijn of besef zijn kennelijk niet hip genoeg.

Geen opmerkingen: