vrijdag 20 maart 2009

Kuala Lumpur, here I come???


Wat is het toch heerlijk om een verre reis te (kunnen) boeken en je langzaam voor te bereiden op je vertrek…

Welke inentingen moet ik halen? Kan ik er eigenlijk wel vegetarisch eten? Wat voor soort mensen zitten er in mijn groep? (Gelieve alle smeerlappen thuis laten!)Hoe gaat dat in z’n werk, olifanten wassen? Welke kleren kan ik wel en niet aan?

Al kwijlend boven mijn reis- en Capitoolgids droom ik over de vuurvliegjes, grotten en hagelwitte stranden…

En daar komt Pieter Post met een brief van Djoser:
“Wegens een tot nu toe gering deelnemersaantal hebben wij besloten uw reis reeds in een vroegtijdig stadium te annuleren”
Ehm… kleine stilte… nog een keer lezen…
En nu?

Na een telefoontje naar het hoofdkantoor blijkt dat er verschillende malen in juni en juli dezelfde reis naar Maleisië word gemaakt.
Djoser hoopt door een aantal van die reizen te schrappen dat alle reizigers zich samenvoegen in twee reizen, in plaats van acht.
Maar je moet maar net op die data kunnen!

Collega’s hadden al hun schema omgegooid omdat mevrouw van Gortel zonodig naar de andere kant van de wereld moet.
Met hangende pootjes maar weer gevraagd of er het één en ander veranderd kan worden in de vakantieplanning, zodat ik nu in juni vertrek.

Dromen over de vakantie durf ik niet meer…
Het aantal reizigers dat zich heeft ingeschreven voor juni is: 4.
Het aantal reizigers dat zich heeft ingeschreven voor de reis in juli is: 1.

Het voordeel: ik krijg een korting van vijfenzeventig euro en de reis is in juni vijfhonderd euro goedkoper dan op de datum dat ik oorspronkelijk zou vertrekken…

Maar wat heb je daar aan als de kans wel érg groot is dat het nog een keer word geannuleerd?
Ik ga maar weer eens bladeren in de gids, op zoek naar reserve bestemmingen…

Geen opmerkingen: