dinsdag 10 maart 2009

Dr. Oz

De gemiddelde Nederlander zou zich er voor schamen maar...
ik kijk graag naar de Oprah Winfrey show!
Het komt niet vaak voor want rond de tijd dat het word uitgezonden zit ik nog wild te telefoneren en emailen op mn werk...

O.k., de afleveringen over boeken die hier niet uitkomen zijn niet top en zien hoe alle lucky bastards in het publiek voor $500,- aan Victoria Secret lingerie krijgen (of nog érger: een hybride auto) is ook niet al te cool...

Maar soms is daar mijn favoriet: Dr. Oz

Deze meneer is niet alleen ongelooflijk slim (veel medische studies gedaan, boeken geschreven, ladieladiela) maar is ook nog eens sociaal vaardig! (die combi komt niet vaak voor)

De beste man kan in Jip&Janneke-taal uitleggen wat er gebeurd in ons lichaam en wat er mis mee is! Amerikanen komen toch over als een preuts volkje, die liever niet praten over sex of dingen als ontlasting. Ik vind het dan ook geweldig om te zien dat Oz vol vreugde verteld over aambeien, prostaten, darmen en poep! Nee dames, het is niet goed dat je keutels draait en het is ook niet goed als er strepen in de pot achterblijven!

Geen idee hoe je poep er uit moet zien? Geen probleem, dr. Oz neemt een voorbeeld in een potje mee. Gasvorming? Dat komt door de bacteriën in je darmen die op hun beurt ook weer poepen! Altijd al willen weten hoe je darmen of je hart er uit zien? Dr. Oz neemt gerust een lijk in plakjes gesneden mee...

Nu weet ik trouwens niet wat ik leuker vind: een blije dr. Oz die uitleg geeft of de vrouwen in het publiek, die vol afgrijzen en met hun mond open naar het podium staren...

Geen opmerkingen: