dinsdag 6 oktober 2009

Moleskine

Mijn liefde voor notitieboekjes schuif ik niet onder stoelen of banken. Ik kan niet zeggen dat ik er al veel heb versleten want vaak begin ik al weer aan een nieuwe voor de 'oude' vol is.
Uit elk land neem ik wel wat mee en ook in de boekenwinkels in Nederland kan ik mijn hart ophalen aan bijvoorbeeld boekjes van Paperblanks.

Ik kan er van alles in kwijt. Aantekeningen voor het werk, namen van goede bands die ik voorbij hoor/zie komen, namen van websites die ik in de gaten wil houden, crea bea ideeën (om ze vervolgens niet uit te voeren maar dat doet er even niet toe) en mooie zinnen (Heaven kicked me out, I wouldn't wear a tie).

Zeer bekend en geliefd zijn de boekjes van Moleskine. Door slimme marketing (claimen dat beroemde mensen je boekjes gebruikten terwijl dit niet zo is, want toen bestonden ze simpelweg nog niet) en een strak design rijzen de verkopen de pan uit.
(Of ze ook echt zo fijn zijn, merk ik morgen, wanneer mijn Moleskine agenda word bezorgd)

De ene persoon maakt er nette aantekeningen in, zorgvuldig geschreven met een vulpen, een anders kladdert hem vol met van alles en nog wat en gaat ook nog eens druk bezig met de prittstift.
Het resultaat: tentoonstelling waardige, zeer persoonlijke boekjes die mensen vaak een lange tijd met zich mee hebben gedragen in koffer, tas, rugzak of broekzak.

Sinds kort is er een rondreizende tentoonstelling, die een aantal grote steden in de wereld aandoet. Mensen kunnen hun Moleskine in een dropbox gooien, de mooiste worden tentoongesteld.
Vanaf 15 oktober is de tentoonstelling in Tokyo te vinden.

Durf jij je leven in die dropbox te gooien?

Geen opmerkingen: