zaterdag 3 oktober 2009

Frans, Marco & Jan - The Remix

Het einde van het jaar staat altijd in het teken van terugkijken. Elke radio- en tv zender doet aan lijstjes. De leukste, mooiste, grappigste dingen van het afgelopen jaar maar ook vooral veel lijstjes allertijden.

Gisteren zond 3fm al de 100 beste nummers van de jaren negentig uit. Wat een festival van herkenning! Heerlijk!
Alleen een beetje jammer dat Charly Lownoise & Menthal Theo voor Metallica zijn geeindigd en dat Underworld zelfs in de top twintig staat.

Ik heb goede herinneringen aan de top 1000 (of nog meer)allertijden. Die laatste paar uur met z'n allen bij de openhaard, warme chocomelk, boekjes lezen en luisteren maar.
Terwijl je stiekem toch al wist dat Metallica, Guns 'n Roses en Queen in de top drie stonden. Alleen de volgorde wilde nog wel eens wisselen per jaar.

Iets minder goede herinneringen had ik aan dat jaar dat Boudewijn de Groot ineens op no.1 stond. Ik kende heel dat liedje niet eens. Weg structuur!

Gisteren op het werk dus geluisterd naar de top 100 van de jaren negentig. Je merkt gelijk een verschil in muzieksmaak tussen collega's: wil ik de radio net wat harder zetten omdat het zo'n lekker nummer is (Prodigy - Smack my bitch up), roept iemand anders: VRESELIJK! STAAT DIT IN DE TOP 100?

Terwijl ik kotsneigingen krijg als hij oppert dat de Vengaboys wel een plekje hadden verdiend.
Weer een andere collega wist niet dat Green Day toen ook al bestond en weer een ander is helemaal in zijn nopjes dat de Backstreet Boys een plekje hebben weten te bemachtigen.

Ben benieuwd wat er over een paar jaar gedraaid word in de top honderd van de jaren '0.
Ik durf te wedden dat je Robbie Williams tegenkomt, Madonna, The Killers, Adele, Eminem en Coldplay maar helaas ook Marco Borsato, Frans Bauwer en Jan Smit.

Misschien kunnen ze er een remix van maken: Als je rode morgen is gekomen, heb je dan even voor mij?
Zijn we er in één keer vanaf!

Geen opmerkingen: