zondag 22 februari 2009

Vogelboek


Ik heb een bepaald virus meekregen van de familie van mijn moeders kant:

het scharrelvirus...

En nee, dat heeft niets met mannen te maken, maar wel met rommelmarkten, kringloopwinkels en obscure zaakjes waar vooral veel zooi en viezigheid te vinden is...

Vaak stinkt het er en durf ik de helft van de artikelen niet aan te raken. Vooral plastic vind ik vies en ik snap meestal niet waarom er een aangebroken pot Nivea uit het jaar nul tussen de potjes en pannetjes staat...
Maar die smetvrees overwinnen is het zeker waard als mijn oog op een 'schat' valt. Mijn hart maakt een sprongetje en gaat sneller kloppen als ik 'potentieel' mooie dingen zie, voor een zacht prijsje...

Ik zeg potentieel omdat er soms nog wel wat aan moet gebeuren...
Zo moesten er nog plankjes worden bevestigd onder mijn wachtkamerbankje en moest mijn legergroene kist, die dienst doet als salontafel, eerst goed worden schoongemaakt...
Mijn buikkastje moest goed worden geschuurd en heeft een petrolblauw laagje gekregen, nu lijkt hij wel weggelopen uit een chic woonmagazine!

Het mooie van die reclycling en de zachtje prijsjes is, dat je vaak dingen in je interieur kunt veranderen. Uitgekeken op een vaas? Lever hem weer in bij de kringloopwinkel!
Elk jaar een andere salontafel? Geen probleem!
Van je terras een 'extented livingroom' maken maar geen geld voor 'designer stuff'?
Recycling is the answer! En voor buiten kun je heel wat stoere dingen vinden bij een legerdump!

En wist je dat je zelfs goed kan verdienen aan dingen die op het eerste oog zooi lijken?

Zo heb ik uit een mand waarboven een smoezelig bordje hing 'Sjaals 50cent' een échte Hermessjaal (afschuwelijk ding, roze met koetsen en paarden, nieuwprijs al snel €500,-) getrokken. Verkocht op Marktplaats voor €65,-!

Ook heb ik een echte Pierre Cardin enveloptas gekocht op Marktplaats. De verkoopster wist niet dat het een designertas was en dus hoefde ik er maar €5- voor neer te leggen.
Ik ben er erg blij mee en gebruik hem regelmatig maar mocht ik er op uitgekeken zijn: vintage Pierre Cardin tassen worden makkelijk voor €75,- verkocht!
-------------------------------------------------------------------------------
Tip!
Dol op handtassen en niet vies van een tweede hands exemplaar?
Kijk eens op doortjeoriginals.nl
De tassen zijn schoon en eventuele schade word eerlijk gemeld...
-------------------------------------------------------------------------------
Afgelopen vrijdagavond met mn moeder naar ons favoriete 'winkeltje' geweest. Ik ben er nog nooit vertrokken zonder iets te kopen!

Mijn aanwinsten: 3 prachtige sjaals en een vogelboek!

Een vogelboek? Ja, een vogelboek!
Het is meer iets voor Griet Titulaer, I admit, maar de plaatjes zijn zo ontzettend mooi getekend!
Mocht ik uitgebladerd zijn en mijn familie is ook uitgekwijld, dan gaan enkele pagina's onder het kopieerapparaat en eindigen op een schildersdoek! Leuk voor boven de bank!

En sommige plaatjes zijn wel zo mooi dat ik ze wellicht op een shirt of witte rok laat printen...
Wat me dat gekost heeft, die wardrobe update en een boek vol inspiratie?
Drie hele euro's!

Later als ik groot ben wil ik wel graag een strak en opgeruimd interieur, met designklassiekers. Maar voorlopig woon ik in een Pipi Langkous huis!

Geen opmerkingen: