vrijdag 27 februari 2009

Dit is de planeet Aarde, toch?


Nadat ik Yolanthe-Cabau-van-Kasbergen-moe en Gerard-Joling-moe ben geweest, ben ik nu kredietcrisis-moe. Zo'n beetje elke krant staat er vol mee, het nieuws zegt niets anders en nu beginnen mijn favoriete modetijdschriften ook al! Het is niet meer te ontwijken...

Al is het wel bijzonder om te zien welke maatstaven de verschillende bronnen hebben!
Als een modetijdschrift een stuk wijdt aan de kredietcrisis en de nieuwste mode wil laten zien, neem ik aan dat ze letten op het prijsje! Grazia niet!

In het bewuste kredietcrisisitem word een niet al te mooi zwart leren jasje aangeprezen.
Prijskaartje? €1900,-!!!
Bijpassende oorbellen €129,-, Tas €3179,- en een blouse €229,-...

Ehm... kom ik van een andere planeet?

Of zouden ze het bedoelt hebben als:
U loopt er niet alleen chic-de-freak bij, u stimuleert ook nog eens de economie!
(En eet de komende maanden alleen nog maar boterhammen met pindakaas, geen Calve maar panda pindakaas)

Waardoor ik nog meer denk dat ik op de verkeerde planeet terecht ben gekomen?

Het nieuws dat leden van één of andere Amerikaanse kerk hebben aangekondigd dat ze de uitvaarten willen verstoren van de slachtoffers van het vliegtuigongeluk bij Schiphol. Ze zijn ervan overtuigd dat de crash een straf is van God voor het homovriendelijke Nederland.

Leden van deze kerk hebben kennelijk ook al uitvaarten van Amerikaanse soldaten die zijn omgekomen in Irak verstoord. Ook hun dood zou een straf zijn vanwege Gods woede over homoseksualiteit...

Zucht....

Geen opmerkingen: