zaterdag 14 februari 2009

Appelsap met prik


Degene die roept "reizen is leuk" is niet goed bij z'n hoofd!

Reizen sucks, het is de bestemming die het leuk maakt..
Maar om nou te zeggen:
Naam: Wortel
Hobby's: lezen, als een zombie voor de televisie hangen, de kattenbak schoonmaken als mn kat net last heeft gehad van spetterpoep & bestemmingen bezoeken...

Ook niet echt een succes!

Anyhow: reizen is dus kut-met-peren!

Reizen doet men veelal per vliegtuig:
Ik vind vliegen niet eng maar ik ben écht niet gemaakt voor vliegtuigen: het eten is alles behalve jammie, ik kan mn benen niet kwijt en heb altijd oorpijn, verveel me te pletter, krijg enigzins last van smetvrees als ik bedenk wie er allemaal voor mij op dat toilet hebben gezeten én ik kan echt niet slapen... Ik kom dan ook altijd behoorlijk gekreukeld en brak op de plaats van bestemming aan!

Ik hoor je denken: mens, wat loop je te zeiken, pak de auto in plaats van het vliegtuig!

Duitse wegrestaurants:
Nadat je net vieze appelsap met prik hebt gedronken (welke *piep censuur* doet er nou prik in appelsap?)stap je weer in de auto na de tussenstop (lekker proppen op de achterbank) en moet na tien minuten toch eigenlijk al weer plassen maar dat durf je niet meer te zeggen...

Maar die vieze appelsap valt in het niet bij de trauma's die ik heb overgehouden aan de vieze toiletten langs Franse snelwegen...
Tjechië is ook niet echt the place to be als het aankomt op hygienisch plassen...

"Mens, niet zeiken (wauw, mijn eerste woordgrapje) en ga dan met de boot"

Het is dat je me nu niet kan zien, maar ik begin met mn stoel te schommelen, maak snuifgeluiden en friemel met mn vingers...
Varen = ENG! Giethoorn is echt de hel op aarde!

Ik heb bij mijn weten geen traumatische ervaringen opgedaan met varen o.i.d. maar ik vind het echt niet tof!
Zo heb ik drie dagen buikpijn gehad tijdens een rondreis in Californië omdat er later in de week een dagje raften ingepland stond. (Later bleek dat het allemaal meer het tempo had van reuzenschildpad, dus ik heb geen hartkwalen ontwikkeld)

Ik ga niet gillen, huilen en schreeuwen, ik stap die boot/kano heus op/in maar echt van harte gaat het niet. Ik krijg klamme handjes en mn hartslag gaat omhoog. Ik kan prima zwemmen (jahaa, Wortel heeft naast haar veterstrikdiploma ook zwemdiploma's A&B!) dus "wat te doen bij het te water raken" moet geen probleem zijn.

Maar zolang ik verantwoordelijk ben voor het organiseren van de bedrijfsuitjes komen er geen rondvaarttochten door de Amsterdamse grachten!

Volgende manier van reizen: Fietsen
Wat denk je zelf?
Wie heeft bedacht dat het dolletjes is om met een spatlap tussen je benen, uren op een fiets met te weinig versnellingen te ploeteren, terwijl je tent steeds van de bagagedrager valt = mesjogge!

Houden we over: de trein!

Prima vervoersmiddel. Niet eng, niet duur, geen verzuurde spieren (want ik weiger te rennen op perrons, te laat = te laat), geen appelsap met prik.

Maar wel: mensen die hard praten in stiltecoupes, die via de weerspiegeling in het raam naar je staren of een wel heel heftige lichaamsgeur hebben...

Ik ga toch eens aan die pipo van die tvserie vragen of ik zijn bril mag lenen, misschien kan ik mezelf dan teleporten. Niet reizen, wel gelijk op de plek van bestemming!

Of is het gewoon tijd om mijn irritatiegrens bij te stellen?




Geen opmerkingen: