zaterdag 25 april 2009

%^&@#$(*!)ß~`'";}+!!!!!!!!!


Ik heb alle aankondigingen, advertenties en spandoeken gemist maar... het is vandaag ik-neem-deel-aan-het-verkeer-maar-ik-kijk-niet-uit-mijn-doppen-dag!

Ik heb vandaag 4 keer (!!!) mijn hart in mijn keel gehad omdat andere mensen kennelijk wel aan deze dag meededen en mij daar op vervelende wijze van op de hoogte wilden brengen.

Een mevrouw met een enorme Volvo die met haar hoofd in haar handschoenenvakje hangt en naar mijn weghelft afdwaald gaf het startsein. Ik moest vol in de ankers en heb haar een flinke toetersolo gegeven... Een middelvinger als dank...

O.k. ik kom duidelijk weer van een andere planeet.

Even verderop vind een auto in tegengestelde richting het nodig een trekker (tractor voor mensen uit de stad) in te halen maar bedenkt niet dat hij maar iets van 50 meter heeft voor hij mij raakt óf een stel fietsers de bosjes in moet rijden... Altijd handig!

Gelukkig heeft mijn auto vorige week een grote beurt gehad en doen de remmen het prima en pompt de adrenaline van het vorige incident nog door mijn bloed (lees: Wortel was scherp en ramde weer op de rem, sturend richting berm, liever berm+struik dan fietsers of auto).

Geen middelvinger dit keer, wel een fietser die (dankbaar?) een hand op steekt..

Oké, ik heb de plek van bestemming bereikt: winkelcentrum.
Op de parkeerplaats vind iemand het nodig zijn plek te verlaten maar niet om zich heen te kijken. Mijn immer parate toeter zorgt er voor dat meneer/mevrouw zijn/haar trekhaak niet in mijn bumper plant...

In de supermarkt is er niets aan de hand. Mijn karretje raakt op geen enkel moment een ander karretje. Toch best een rustgevend gevoel!

Op de terugweg nader ik een kruising.
Op de andere weghelft nadert een taxi die zijn richtingaanwijzer uit heeft naar links. Hij moet dus over mijn weghelft om een weggetje in te slaan. Geen probleem, zoals het er nu naar uitziet komt alles goed.

Totdat de taxi dat weggetje maar half in draait, stil gaat staan en... verder niets meer doet!

Help! Ik rij tachtig, jij staat stil op mijn weghelft! Rij nou door!!!

Man zet auto in de achteruit, Wortel beukt op rem.
(Mijn rij-instructeur zou nu boos worden omdat ik niet eerst in de achteruitkijkspiegel heb gekeken, foei!)

De plastic zak met boodschappen rolt van de bijrijders stoel.
Ik weet niet of ik scheld omdat ik alwéér bijna een ongeluk heb of omdat de aardbeien door mijn auto rollen.

De taxi draait op suf-kutten-tempo uit het weggetje en blijft weer een paar seconden staan. Mijn mond valt open.
Ik trek langzaam op en gebaar de man aan de kant te gaan. Als toetje krijgt hij er een middelvinger bij!

Mag ik u allen het volgende aanraden:

-Ga niet proberen te keren op een weg waar men 80 rijdt!!!
-Rommelen in de vakjes van je auto doe je maar thuis op de stoep.
-Kijk &#@@!#%%*()^^# uit je doppen!
-Jaag geen onschuldige medeweggebruikers de stuipen op het lijf omdat jij even geen zin hebt om op te letten...
-Als jullie nog een keer van plan zijn zo'n dag te organiseren, vergeet mij dan niet een emailtje te sturen!

Een ongeluk is niet pas ernstig als er doden of plassen bloed aan te pas komen. Eén onoplettende bestuurder is genoeg voor een suf kop-staart-incidentje waarvan één van de partijen nu al bijna tien jaar veel last heeft...
En dat is niet die onoplettende bestuurder...

Geen opmerkingen: