zondag 3 mei 2009

Even Apeldoorn bellen...

Heel Nederland (en de rest van de wereld) heeft het afgelopen donderdag gezien...
Karst T. rijd met zijn auto zes onschuldige mensen de dood in...

Het gebeurde allemaal in Apeldoorn. Ik woon dan wel niet in Apeldoorn maar in een dichtbijzijnd dorpje, ik ben in Apeldoorn geboren, ben er naar school geweest, ik werk er, veel vrienden wonen er en ik ben er regelmatig in de stad te vinden...

Ik was altijd een beetje trots op de slogan 'Even Apeldoorn bellen' die altijd het beeldscherm sierde na de zoveelste hilarische reclame van Centraal Beheer. Vanaf nu klinkt 'Apeldoorn' niet al te positief meer.

Even Apeldoorn bellen was het zeker afgelopen donderdag: in no time heel wat smsjes verstuurd en telefoontjes gepleegd om er gelukkig achter te komen dat er niemand gewond is uit mijn kennissenkring...

De kranten laten de meest afschuwelijke foto's zien.
Ik weet wel dat dit de waarheid is, een klein meisje dat word meegesleurd met de zwarte Suzuki, maar ik kan er bijna niet naar kijken!
Als ík al in de war ben door alle beelden en het besef dat het héél dichtbij is geweest, hoe is het dan wel niet met de ooggetuigen of de nabestaanden...

Centraal Beheer heeft overigens alle commercials van tv gehaald en denkt er over om de 25 jaar oude slogan 'Even Apeldoorn bellen' aan te passen...

Geen opmerkingen: