donderdag 2 april 2009

Oilily trauma's

Mijn zus heeft jeugdtrauma’s van haar LaPagayo-jas (lees: veel te grote jas met felle blokken en een papegaaienafbeelding), mijn generatie heeft jeugdtrauma’s van Oilily!
Afgelopen week is bij Oilily uitstel van betaling aangevraagd en zal waarschijnlijk failliet gaan… Sneu voor de 175 mensen die er werken maar wat een vrijheid voor alle meisjes uit Nederland!

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat er een kind is geweest dat vrijwillig in de felgekleurde, peperdure kleding rondliep…
Er zijn waarschijnlijk heel wat mopper- en brulpartijen in de winkels aan vooraf gegaan…
“Ja, maar mama vind het je zo leuk staan!”
Vervolgens mag je niet met je nieuwe jas in de zandbak want dan word hij vies. En met een zijden rokje van €170.- mag je niet van de glijbaan!

Na de basisschool mag iedereen steeds meer en meer zelf bepalen wat ze aantrekt en zet zich steeds meer af tegen de kledingkeuze van mams. Resultaat: weinig Oilily te vinden in de 1e en 2e klas van de middelbare school…

Wat schetste op een gegeven moment mijn verbazing?
Meiden van een jaar of zestien slingerden vrijwillig een Oililysjaal om de nek!
Terwijl ik rondstapte op kisten, vreemde zelfgemaakte creaties aan en potloden in mijn haar, liepen er heel wat Gooische Vrouwen-figuranten bij ons door de gangen!

Dat beeld stierf langzaam uit, maar ik ben bang dat het weer terug gaat komen...

Zo gaat dat namelijk met mode, alles komt weer terug... zeker de dingen die moeilijk te verkrijgen zijn...
Bewaren dus die sjaals en tassen.... misschien zijn ze ooit nog eens veel geld waard!

Geen opmerkingen: