zondag 25 juli 2010

Flashback



We zijn weer een paar weken en dus ook heel wat gebeurtenissen verder. Op de één of andere manier kan ik er de tijd en rust niet voor vinden om er over te schrijven.
Nu dus maar even in sneltreinvaart een terugblik:

Na de heerlijke vakantie op Bonaire/Aruba is het even wennen in Nederland, gelukkig werkt het weer wel goed mee! Het is nu echt zomer!
Werken valt me tegen, doordat veel collega's op vakantie zijn komt er toch weer een boel op mijn bord. Iets waarvan vantevoren werd gezegd dat het niet meer zou gebeuren. Helaas is de werkelijkheid anders...

Naast het werk waren er gelukkig genoeg leuke dingen om naar uit te kijken / naar toe te werken:

Eerst het vrijgezellenfeestje van mijn zus: zag ik er eerst een beetje tegenop (ik zie altijd beren op de weg) is de dag zelf reuze gezellig. Eerst met zijn allen geluncht bij zus thuis om vervolgens naar een workshop Buikdansen te gaan.
Warm? Een understatement!! Het is in een klein gymzaaltje met plat dak terwijl het buiten 35 graden is! Ik ben echt 5 kilo kwijtgeraakt alleen al door stil te staan in die ruimte!



Na het buikdansen uit eten geweest in een tapasrestaurant en wat gedronken op een terras. Mijn zus kan niet stoppen met glimlachen dus geslaagd!

Weer twee weken later is het tijd voor de bruiloft zelf! Van te voren moet er een boog gemaakt worden, nagedacht over cadeaus, zes pagina's draaiboek doorgenomen worden, honderden zilverenknopjes in bloemen gestoken worden enz. enz. Het lijkt allemaal nogal een stress boel. Maar op de dag zelf gaat het helemaal goed!
Ik sta 's morgens al bijna te huilen als manlief mijn zus op komt halen. Gelukkig houd ik het de rest van de dag wel droog.
Of nou ja... ik zweette me te pletter, maar dat telt niet toch?



Een korte samenvatting:
De hele dag blije gezichten om me heen, Gijs achterin de auto, bijkletsen met vrienden van zus, lachen om Gijs die vliegen vangt in de kerk, bellen blazen tegen de wind in, broerlief die met spoed het bruidsboeket moet ophalen, op blote voeten rennen over de zandverstuiving, cupcakes eten bij het kasteel, slap ouwehoeren onder het eten, flirten met de ober, stomme boodschappen inspreken op de 'praatpaal', hakkuh flippuh op Scooter en het dansje doen van MC Hammer, crêpes eten, helpen sjouwen na afloop en iedereen weer veilig naar huis brengen...
Kan er binnenkort weer iemand trouwen? Dit is leuk!



Zaterdag uitgeslapen en geholpen met opruimen, boog weer afbreken, shirts wassen en afwassen want op de volgende dag gaat het kersverse bruidspaar al weer op vakantie.
Gijs weer gezellig in de auto om naar mijn ouders te brengen. Hilarisch: het gezicht van mijn moeder als ze met hangende pootjes terug komt: Konijn Karel vergeten mee te nemen, terwijl ze al wel alle eetbakjes enzo in de auto heeft.

's avonds rustig aan gedaan want op zondag is het tijd voor: DE ZWARTE CROSS!
Marijke op de zwarte cross? Zeker! Erg gezellig, goede muziek, heel veel rare mensen en genoeg te eten en te drinken. Wat wil je nog meer? Het was erg mooi weer wat er voor heeft gezorgd dat mijn hoofdhuid weer eens is verbrand.. Gezellig! Zo word je heel de week onder de douche nog herinnerd aan je fijne zondag, grinnik.

Geen opmerkingen: