maandag 26 juli 2010

A.E. (Anonymous Earplug-wearers)


Ik heb een beetje een vreemde verslaving.
Ok, meerdere, maar deze is toch wel een beetje een handicap: ik kan niet slapen zonder oordoppen!
Zonder krijg ik duidelijk afkickverschijnselen, lees: ik kan écht niet slapen!

Dit weekend heb ik het maar weer eens zonder geprobeerd en ik heb geen oog dicht gedaan. Ik heb vannacht constant kleine stukjes geslapen om vervolgens weer wakker te worden. Ik hoor echt alles: auto's, treinen, kat die in de woonkamer vliegen aan het vangen is, fietsers, de snelweg in de verte, de koeien bij de buren...
(helaas ook: kat die de kattenbak op de kop zet)

Ieder ander persoon kan die geluiden uitsluiten en gaat gewoon slapen maar kennelijk lukt mij dat niet meer! En het is niet zo dat ik nu in een enorm drukke stad woon ofzo. (woei, wat een understatement) En toen ik dat nog wel deed had ik nooit last van het geluid van buiten, alleen van luidruchtige huisgenoten die weigerden rekening te houden met anderen...
In Utrecht is mijn oordopjes verslaving dus begonnen maar zie er nu maar weer eens vanaf te komen.

Want zeg nou zelf, hoe sexy is het als er iemand naast je ligt met felgroene doppen. 'Ik doe ze nu in hoor, ik hoor je zo niet meer'.
Dat is eigenlijk net zo erg als nog steeds slapen met je vieze, platgeknuffelde, kwijlerige teddybeer*...

* En ja, die heb ik ook nog steeds, ligt in een kast, kan het niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen!

Geen opmerkingen: