zondag 12 juli 2009

Regenachtige dagen


Het zijn regenachtige dagen zo midden in juli.
Het is even wennen na drie weken goddelijk weer rond de evenaar...
Ineens moeten nadenken of de kleren die je aan wilt trekken wel warm genoeg zijn en er komen vragen boven als: waar is mijn paraplu, heb ik het slaapkamerraam wel dicht gedaan en waar hang ik de was nu te drogen?

Toch is het niet heel vervelend. Nu waardeer ik het weer op mijn vakantieadres nog meer en aangezien ik nu toch druk ben met het wassen van mijn kleren en het opruimen van de rotzooi, is het wel zo fijn om te weten dat er buiten toch niets beters te doen is.

En binnen met de kat op de bank met een lekker muziekje op de achtergrond is stiekem toch ook wel lekker!
Shame on me: nog een paar jaar en ik ben écht dat oude dametje met honderd katten, lang grijs haar in een knotje en rokken gemaakt van oude gordijnen... en niet te vergeten: een zelfgemaakte quiltachtige houtje-touwtje jas!
(Ik heb zo'n buurvrouw en we hebben thuis geen idee hoe ze heet maar wanneer we Lapjeskat zeggen, weet iedereen wie we bedoelen!)

Maar even over die lekkere muziek, hier een aantal tips om op je Ipod te zetten:

Jason Mraz - Make it Mine
(Als dit je niet vrolijk maakt, weet ik het ook niet meer!)

Garbage - Only happy when it rains
(lekker toepasselijk nu het regent)

Paulo Nuttini - Coming up easy
(Zijn cd "Sunny Side Up" is een aanrader, heerlijke stem)

Empire of the Sun - Walking on a dream
(Die hoge stem is misschien even wennen)

Air – Mer du Japon
(Doet me denken aan, hoe kan het ook anders, Japan. Air is heerlijke muziek voor op de achtergrond bijvoorbeeld als je een boek leest!)

Jackson Five – Can you feel it?
(MJ mocht sowieso al niet ontbreken op je mp3-speler, maar na zijn overlijden is het tijd geworden om de oude cd’s weer eens uit het stof te halen. Juweeltjes als Liberian Girl en Say Say Say staan ineens weer in de spotlights)

Ozark Henry – Word up
(Er is ook nog een akoestische versie, kippenvel!)
John Mayer – Only Heart
(lekker corny liefdesliedje. Heerlijk om mee te brullen in de auto!)

Peter Fox – Haus am See
(Zowaar een leuk Duits liedje!)

Amy Winehouse – Tears dry on their own.
(“I fuck myself in the head with Superman”)

Nelly Furtado – Say it right
(Heerlijke beat, blaas je zo de speakers mee uit je hoedenplank!)

The Donnas – It takes one to know one
(Boze meisjes met gitaren, zou het de tijd van de maand zijn?)

Gabriel Rios - Broad Daylight.
(Zomer gevangen in een liedje)

Moloko – The time is now
(Mijn all time favourite)

Beyonce – Sweet Dreams
(Lekker om op te sporten)


Morgen mag het zonnetje wel weer gaan schijnen, nu nog ontdekken hoe ik dat voor elkaar krijg...

Geen opmerkingen: