vrijdag 9 december 2011

Eau de Prada

Complimenten krijgen is leuk.
Ik moet zeggen dat ik dat niet altijd vond... Vaak nam ik het niet aan. Maar aangezien ik het héél irritant vind als mensen mijn complimenten niet aannemen (alsof je een cadeautje in de hoek gooit) heb ik een tijd geleden besloten complimenten gewoon zonder al te veel mopperen aan te nemen.

Maar gisteravond kreeg ik een compliment en dat maakte me toch aan het twijfelen. Niet door het compliment zelf, maar door degene die hem gaf. In een pub liep een mevrouw achter me langs. Ze blijft staan, draait zich om en zegt: 'Ik wil je heel even storen: wat ruik je ontzettend lekker!'.
'Jeetje! Nou dank! Vind ik zelf ook, haha. Maar wat leuk dat u dat zo spontaan zegt!'
We kletsen nog wat en ze loopt door naar haar eigen tafeltje.

Even later ga ik toch twijfelen...
Is het een compliment als een 65+ vrouw zegt dat je lekker ruikt?
Ruik ik als een oude vrouw? Is Prada het nieuwe Eau de Cologne?
En heeft de dame in kwestie een sterke neus en kon me daarom ruiken, of sla ik mensen recht in hun gezicht met enorme parfumwolken?

Zo'n sterke neus heb ik ook... En dat is niet altijd een zegen...

Geen opmerkingen: