zondag 27 maart 2011

Je eigen ding

De liefde van een kat krijg je niet zomaar...maar als ze je dan aandacht geven...
Maar mij kat maakt het wel heel bont!

Heel de dag doet ze lekker haar ding, net als ik. In haar geval bestaat 'lekker haar eigen ding doen' vooral uit dutjes doen op zo veel mogelijk verschillende plekken. (vensterbank, tuinbank, gewone bank, andere vensterbank, in een stoel, op een stapel kranten) Heel even naar buiten om een frisse neus te halen en een kwartiertje naar vogeltje op het vogelhuisje mauwen. Vanachter glas wel te verstaan... de held op sokken!

Maar nu is het kennelijk tijd voor knuffels. En hoewel ik daar helemaal geen zin in heb wil Muffel ze me toch geven. Dus klimt ze op schoot, ook al is daar geen ruimte voor. Poten op het toetsenbord, dikke kont onder mijn oksel... Ze blijft net zo lang wurmen tot ze 10cm2 heeft om haar dikke lichaam (zeer ongemakkelijk) neer te leggen.
Dat betekent dat ik mijn laptop op het puntje van mijn knie balanceer en Muf ontzettend blij een poging doet om mee te typen. Aaaargh...
Fijn ook dat je haar niet van schoot kan zetten zonder dat ze zich vastgrijpt met haar nagels...
Bedenk daarbij dat ik bijna nooit broeken draag en die nagels gelijk in mijn been staan. Panty's zorgen nou niet echt voor bescherming...

Ondertussen denk ik de strijd te hebben gewonnen en zit ze naast me op de bank. Maar ze heeft wat nieuws bedacht: de laptop kopjes geven. Wat typen zo goed als onmogelijk maakt...
Zucht... OK! Jij je zin... Ik stop met typen!

Wedden dat ze binnen 5 minuten weer weg loopt om ergens een schoonheidsslaapje te doen?

Geen opmerkingen: