vrijdag 18 maart 2011

Do the right thing...

Wat een week!

Als ik topics bedenk voor mijn blog denk ik elke keer: wat stompzinnig om daar over te schrijven als het in Japan zo slecht gaat...
Normaal gesproken krijg ik nogal snel genoeg van rampen/oorlogberichtgeving (ja, ik weet het, heel erg) en na een paar dagen denk je er amper meer aan. Of zap je gewoon verder...

Dit keer bij Japan is het toch een beetje anders. Misschien omdat ik in het land ben geweest? En dat het daardoor niet meer een ver-van-mijn-bed-show is? Zaterdagochtend stiekem zachtjes zitten snikken voor de t.v. toen er heftige beelden voorbij kwamen.

Over ver van mijn bed gesproken: Libiƫ. Stukken dichterbij maar daar heb ik stiekem al wel een overdosis berichtgeving van gehad...
Ik weet niet zo goed of het een generatie ding is of dat er gewoon zoveel informatie per dag op je af komt dat je nogal aan het filteren slaat en kiest voor de leukere dingen.

Dicht bij mijn bed show: de vader van een collega is afgelopen week overleden. Laat die collega nou ook net een soort van vriendin zijn. Ze zit aan het bureau tegenover me en de afgelopen maanden moest ze vaak even haar hart luchten over de situatie van haar vader.
Het bedrijf waar we werken is klein, allemaal korte lijntjes. We weten veel van elkaar, ook over prive situaties. Je ziet je collega's meer dan je familie en ik kan zeggen dat ik met sommige collega's wel een soort familieband heb! (Inclusief het af en toe eens lekker op elkaar schelden ritueel)

Morgen ga ik samen met twee andere collega's naar de uitvaart, in Rotterdam.(!!! anderhalf uur rijden). Helaas is er geen condoleance want om nou gelijk een crematie voor je kiezen te krijgen... niet zo fijn! Maar ach.. je doet wat je moet doen!

Ik hoop de week morgenavond positief af te sluiten door te gaan stappen met mijn zus. Mocht je vandaag ook nog wat positiefs willen doen: het is geloof ik nationale vrijwilligersdag of iets dergelijks.
In Apeldoorn kun je vandaag jongleren met dementerenden en graffiti spuiten met bejaarden.

(geen grap! Dit zijn echt activiteiten waaruit je kunt kiezen).

Geen opmerkingen: